Oracions dels valors de l'Evangeli

ORACIONS DELS VALORS DE L'EVANGELI

ORACIÓ DE LA PAU

Hola Jesús; amic, germà i Déu meu.
M'agradaria ser un colom
que portés volant la pau allí on no n'hi ha.
Allí on hi ha baralles, enutjos, insults ...
M'agradaria ser un colom de la pau
que agafés amb les seves grapes
tota la violència, l'odi, l'agressivitat,
i s'ho emportés volant fins al mar més profund
per deixar-ho caure a l'aigua i que s'ofegués.

M'agradaria ser un colom de la pau
que portés en el seu béc
llavors de bondat, de perdó, de respecte, d'educació, de justícia,
per deixar-les caure i sembrar-les en el cor dels violents,
dels que provoquen baralles i enfrontaments,
dels que tracten malament i humilien els altres,
dels que roben la pau amb els seus comportaments.

Jesús, no puc ser un colom,
però sí que puc fer una mica de tot això que m'agradaria.
Ajuda'm a sembrar la pau
allí on convisc cada dia,
amb els meus companys,
amb la meva família,
amb els meus amics.
Ajuda'm a ser una persona de pau, que la construeix allà on viu.

Així, Jesús, veient-me viure i actuar,
podràs murmurar-me a cau d'orella una benaurança:
«Feliços seran els que treballen per la pau».
Amén



ORACIÓ DE L'ALEGRIA

Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Gràcies per haver inventat l'alegria.
Que trist i avorrit seria tot sense ella.
Crec que les persones ens moriríem de pena
si no poguéssim gaudir-ne una mica cada dia.

Vull donar-te gràcies
per les coses que em produeixen alegria:
estar amb les persones que més m'estimo,
estar de festa o de vacances,
rebre un regal inesperat,
treure bones notes o aprovar un examen,
que algú m'ajudi quan ho necessito,
que algú m'escolti quan tinc algun problema,
que algú em digui que m'estima.
I quantes coses més em produeixen alegria ...
La llista seria interminable ...

Però de tot això,
el que més alegria em dóna,
és estar amb les persones que em volen i m'aprecien de debò.
Sé, Jesús, que tu ets el qui m'estima més i millor;
sempre ets amb mi.
Tu vols que jo sempre estigui alegre
perquè ets el meu amic incondicional,
i estàs cuidant-me
a través de les persones que més m'aprecien.
i perquè vols que jo sigui feliç de debò,
em dius que hi ha una cosa que encara produeix més alegria:
fer feliços als altres.
Ajuda'm, Jesús, a fer-ho possible cada dia,
perquè jo pugui ser també, com tu,
un transmissor d'alegria.
Amén.


ORACIÓ DE L'AMISTAT
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull donar-te gràcies pels meus amics.
Que bé m'ho passo estant amb ells.
Com els necessito,
i com els trobo a faltar quan els tinc lluny.

Que n'és de bo tenir algú en qui poder confiar,
amb qui poder parlar de les meves coses.
Algú que m'accepta i em vol tal com sóc;
que em coneix de debò
i es preocupa per mi perquè li importo;
que sempre està disposat a ajudar-me,
i està al meu costat en els moments bons i en els dolents.
Algú que sap perdonar-me després dels meus enutjos,
i sap animar-me quan estic desanimat.

Diuen que qui té un amic té un tresor.
Jo,Jesús, vull donar-te gràcies
per tots els tresors que tinc,
per cadascun dels meus amics.
Gràcies per haver-los posat en el meu camí.
Ajuda'm a cuidar-los i fer-los feliços.

I també vull donar-te gràcies perquè Tu,
Jesús, contínuament estàs regalant-me la teva amistat,
malgrat les meves fallades i defectes.
Tu ets l'amic que mai falla.
Sempre ets aquí, amb mi, en el bo i en el pitjor.
I m'ensenyes a voler així als altres,
de la mateixa manera que sóc volgut per Tu
... com un bon amic.
Amén.


ORACIÓ DE L'AJUDA
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Vull donar-te gràcies
per totes les persones que m'han ajudat quan ho he necessitat.
Ara mateix podria recordar els noms
dels qui m'han donat un cop de mà alguna vegada,
m'han tret d'un compromís,
m'han donat el que necessitava,
m'han demostrat la seva amistat en els moments difícils,
m'han consolat quan estava trist i dolgut, o en tants i tants moments més.
Gràcies Jesús per cadascun d'ells.

En fer això amb mi
han demostrat que parlen el teu mateix idioma,
l'idioma de les bones accions, l'idioma de la solidaritat.
i parlen aquest idioma perquè tu mateix vius en ells,
en el seu cor.
Les seves accions ho demostren, et delaten,
perquè així és com Tu actuaves.

A quantes persones vas ajudar Tu
quan anaves pels camins i pobles d'Israel!
Guaries els malalts,
et feies amic de qui ningú no volia ser-ho,
tornaves l'alegria als tristos,
defensaves els que estaven indefensos i marginats.

Fes, Jesús, que jo també parli cada dia
aquest mateix idioma, on sigui que jo em trobi.
Ensenya'm a parlar-lo correctament,
sense faltes ni incorreccions,
perquè quan algú es vegi ajudat per mi,
pugui donar-te gràcies,Jesús,
per tan bé com Tu m'has ensenyat.
Amén.


ORACIÓ DEL PERDÓ
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull demanar-te que m'ensenyis a perdonar de cor.
Em costa tant de perdonar algú quan m'ha fet mal ...
i més encara si, a més a més, no em demana perdó.
És difícil això de perdonar, Jesús.
Però a mi sí que m'agrada que em perdonin quan faig el que no dec.
I quin greu em sap quan no em perdonen després d'haver-me penedit
i haver demanat perdó pel mal que he fet.

Quan reso el parenostre sempre dic:
«perdoneu les nostres culpes,
així com nosaltres perdonem els nostres deutors».

Tu vols, Jesús, que perdoni encara que sigui difícil.
I m'entens perfectament quan veus que em costa.
Però el que Tu vols, Jesús,
és que no visqui ple de rancúnies i ressentiments,
perquè així és com acaben vivint els que no saben perdonar.

Tu vols, Jesús,
que no em contagiï de l'odi que tenen els que m'ofenen.
Tu vols que sigui més fort que ells,
i a més de defensar-me del mal que em fan,
vols que no m'ompli de rancor i els perdoni.

Que n'és de difícil de fer això.
Però tu m'ensenyes que aquest és el millor camí
per ser feliç i no viure tots els dies enutjat.
Ajuda'm i dóna'm la força cada cop que calgui
per saber perdonar com tu ens perdones a tots.
Amén.


ORACIÓ DEL COMPARTIR
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Que bé em sento quan algú comparteix quelcom seu amb mi,
quan em presta de bon grat alguna cosa que necessito,
o quan em dóna una cosa sense demanar-me res a canvi.

Quin egoista que seria jo, Jesús,
si només volgués que els altres compartissin les seves coses amb mi
i jo no fes el mateix amb ells.

No deixis mai, Jesús, que caigui en l'egoisme.
No vull ser algú que ho vol tot per a ell i no deixa res als altres.
No vull ser algú que només es preocupa de les seves coses,
i s'oblida del que puguin necessitar els seus companys o amics.
No vull ser algú capritxós
que sempre està comprant-se coses i més coses,
per tenir més que tothom, o per presumir.

Ajuda'm Jesús, a ser una persona
que sàpiga compartir el que té.
Tu deies que hi ha més alegria a donar que a rebre ...
I és veritat.
Hi ha més alegria en compartir
i fer feliços als altres,
que en tenir més i més coses
per gaudir-les un tot sol.
Jesús, vull posar en pràctica cada dia
això que Tu deies, per viure sempre amb aquesta alegria,
l'alegria de fer feliços als qui m'envolten.
Amén.


ORACIÓ DE L'ESPERANÇA
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
En l'oració d'avui
vull que em posis la vacuna de l'Esperança.
Dóna'm una bona dosi d'Esperança
perquè quan tingui algun problema
o dificultat que no sàpiga resoldre,
no em desanimi ni em desesperi
perquè sempre hi haurà una solució.

Injecta'm Esperança amb la teva xeringa
perquè quan quelcom no em surti bé o tingui algun fracàs,
no em desil·lusioni ni em rendeixi
perquè sempre hi haurà una segona oportunitat.
Injecta'm Esperança
perquè quan les coses no succeeixin com jo esperava,
no em desanimi o deprimeixi.

Dóna'm una bona dosi d'Esperança,
perquè quan hagi de fer una cosa difícil i complicada,
tingui la seguretat i la confiança de poder fer-la sense problemes.
No deixis mai que la perdi, Jesús.
Fes-me sentir sempre tan a prop teu,
que passi el que passi,
per difícil que sigui,
no tingui mai res a témer,
perquè Tu ets amb mi
com el millor dels amics.
Aquí hi haurà el secret de la meva Esperança.
Amén.


L'ORACIÓ DE LA FESTA
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull donar-te gràcies per les festes.
En elles m'ho passo d'allò més bé.
M'encanta estar de festa
i divertir-me amb els meus amics i coneguts.
La paraula festa té poders màgics, perquè només pronunciar-la
tots ens omplim d'il·lusió i alegria.
No recordo quina va ser la meva primera festa,
però crec que quan vaig néixer
en van fer una molt de gran els meus pares i familiars
per celebrar que jo ja estava entre ells.

I Tu, Jesús, també en devies fer una de molt gran al cel
quan vas veure'm, per fi, nounat.
A Tu, Jesús t'encanten les festes.
T'agrada que la gent estigui alegre i s'ho passi bé.
Tu t'ho passaves molt bé als banquets de boda.
T'invitaven a moltes cases a menjar
i feien festa per tenir-te amb ells.
I deies que el cel és una gran festa
on hi ha un gran banquet on tots hi estem invitats.

I per preparar-nos per anar a aquest banquet del cel,
tu vols, Jesús, que cada dia visquem com si estiguéssim de festa.
Vols que estiguem alegres,
i celebrem tots els dies l'alegria de ser vius,
de tenir una família, de tenir amics,
de tenir una casa on viure, un col·legi on educar-nos,
i tantes i tantes coses més.

I sobretot vols que donem alegria a qui no en té,
als que estan tristos i sols,
als qui necessiten la nostra ajuda.
Ajuda'm, Jesús, a fer de cada dia que em regales
una gran festa on tots hi tinguin lloc.
Amén.


ORACIÓ DEL DIÀLEG
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Vull donar-te gràcies per la capacitat que m'has donat de parlar i escoltar.
Quina satisfacció produeix
poder parlar de les meves coses amb els meus amics,
amb els meus pares o amb els meus companys.
I en canvi, quina insatisfacció
quan no tinc a ningú amb qui parlar,
o quan hi ha algú que no es parla amb mi.
Com m'agrada que m'escoltin
amb interès i atenció quan parlo.
I que malamant em sento
quan veig que no m'escolten,
o ho fan amb desgana i desinterès.

Que important és això de comunicar-se, Jesús.
Quan tinc algun problema o dificultat,
i puc parlar-ho amb algú,
quin alleujament més agradable noto.
I quan tinc una alegria o bona notícia,
de seguida em venen ganes d'explicar-ho a tots,
perquè s'alegrin amb la meva alegria.

I també vull donar-te gràcies
per la capacitat que m'has donat
de poder parlar-te i escoltar-te a Tu, Jesús,
amic, germà i Déu meu.
Que n'és de gran, això de poder parlar amb Tu.
Ajuda'm a saber escoltar-te
en les paraules que tots els dies
em murmures des del fons del meu cor.
Amén.


ORACIÓ DEL "SI US PLAU", I DEL "GRÀCIES"
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull parlar-te de dues paraules
que tenen uns poders màgics increïbles.
Són «si us plau» i «gràcies».

Qui les pronuncia correctament,
sempre s'endurà sorpreses molt agradables.
Podrà aconseguir que els altres el mirin de bon grat
i li regalin els favors sol·licitats.
És important, Jesús,
ser una persona educada,
que tracta amb educació i respecte els del seu entorn.
Que n'és d'important demanar les coses dient «si us plau».
I que n'és, també, ser agraït quan algú t'ha fet un favor.
Donar les gràcies és dir-li a l'altre que és una bona persona.

Ajuda'm, Jesús, a no oblidar-me cap dia
de dir aquestes paraules màgiques
quan estic al col·legi amb els meus companys i mestres,
a casa meva amb els meus pares i germans,
al barri amb els meus veïns i coneguts, o allí on vagi.
Si us plau, Jesús,
no deixis que sigui una persona maleducada,
que tracta els altres sense respecte i de males maneres.
Vull tractar els altres
com a mi m'agradaria que em tractessin.

I gràcies, Jesús,
pels molts favors que em fas tots els dies
des que m'aixeco fins que m'en vaig al llit.
Tu sempre estàs amb mi ajudant-me en tot.
Amén.


L'ORACIÓ DE LA VERITAT
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull demanar-te
que m'ajudis a dir sempre la veritat.
No vull viure dient mentides
ni enganyant ningú.
La cosa que em sap més greu
és que algú em digui una mentida o que em vulgui enganyar.
Protegeix-me, Jesús, dels mentiders,
i fes que els descobreixi el més aviat possible,
perquè no em continuïn enganyant amb les seves mentides.

Vull mostrar-me als altres tal com sóc,
sense tenir dues cares.
Vull ser sincer i no trampós.
En cas contrari, ningú no voldria ser amic meu.

No deixis, Jesús, que caigui en la mentida.
Tu eres una persona que sempre deia la veritat.
No suportaves les mentides.
Per això tenies tants amics que es fiaven de Tu.

Jo vull ser com Tu,
i viure dient sempre la veritat,
perquè els que em tracten i coneixen, sempre puguin fiar-se de mi.
I perquè Tu, Jesús,
sempre puguis confiar en mi.
Amén.


ORACIÓ DE L'AUTOESTIMA
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Vull donar-te gràcies per haver-me creat
i per haver posat en mi tantes coses bones.
Gràcies per totes les meves qualitats i capacitats.
Moltes vegades no m'adono de tot allò de bo que hi ha en mi,
de totes les meves qualitats,
de tot el que se'm dóna bé de fer i em caracteritza.

Per això, en aquesta oració d'avui, davant teu, Jesús,
vull cercar les meves qualitats i dir-te-les.
D'aquesta llista, quines n'hauria d'escollir,
com les que em caracteritzen més a mi, personalment?:

Àgil, Agraït, Alegre, Amigable, Artista, Acollidor/a, Amable, Obert, Bo/na, Afectuós/a, Creatiu/va, Comprensiu/va, Pròxim/a, Cordial, Compassiu/va, Constant, Acurat, Complidor, Curiós/ a, Crític/a, Creient, Esportista, Desprès/a, Detallista, Divertit/a, Discret/a, Dialogant, Dòcil, Dolç, Estudiós/a, Educat/da, Emotiu/a, Esperançat/a, Atent/a, Espontani/a, Exigent, Entusiasta, Esforçat/da, Familiar, Festiu/a, Fidel, Fraternal, Generós/a, Graciós/a, Honrat/da, Humorista, Humil, Intrèpid/a, Investigador/a, Imaginatiu/a, Enginyós/a, Just/a, Lleial, Organitzat/da, Organitzador/a, Optimista, Observador/a, Ordenat/da, Pacífic/a, Pacificador/a, Pacient, Puntual, Pràctic/a, Prudent, Raonable, Reflexiu/a, Responsable, Respectuós/a, Serè/a, Servicial, Sincer/a, Senzill/a, Sensible, Sociable, Tolerant, Treballador/a, Valent.

Gràcies, Jesús, per haver-me fet així,
amb aquestes qualitats. Són el meu tresor.
Un tresor del qual he d'estar molt orgullós.
La teva major il·lusió és que les cuidi i conreï cada dia
perquè aconsegueixi desenvolupar-les al màxim.
Perquè així serè molt feliç,
i podré fer feliços a qui m'envolten amb la meva alegria.
Gràcies Jesús,
per totes les coses bones que hi ha en mi.
Amén.


L'ORACIÓ DE LES TRES PARAULES ENCANTADES
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull demanar-te que em regalis
els poders màgics
que hi ha tancats a l'interior de tres paraules.
La primera d'elles és la paraula responsabilitat.
Vull tenir els poders d'aquesta paraula
per ser sempre una persona responsable,
que es pren seriosament tot el que fa,
que compleix el que diu i promet,
que té llestos i al dia els seus deures i treballs,
i que assumeix les conseqüències
de les seves accions i comportaments.

La segona és la paraula constància.
Vull ser, Jesús, una persona que tots els dies
s'entesta en fer bé les seves tasques,
que tots els dies es preocupa
per dedicar temps i dedicació per fer els seus deures,
encara que li costin i no en tingui ganes,
i que tots els dies s'esforça
a fer tot el que es proposa encara que sigui difícil.
Això és ser una persona constant.

I per últim vull demanar-te
els poders màgics de la paraula treballar.
Vull tenir sempre ganes de treballar,
tenir il·lusió i gaudir fent els meus treballs i tot el que faig.

Quines coses més grans aconseguiré i podré aconseguir, Jesús,
si puc gaudir dels beneficis
d'aquestes tres paraules encantades:
Responsabilitat, Constància i Treballar.
Ajuda'm a fer-les realitat.
Amén.


ORACIÓ DE LA NATURALESA
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
M'agrada la natura:
els arbres, les muntanyes,
els animals, les plantes, la platja ...
Que bonic és tot el que has creat.
Que bé m'ho passo quan estic d'excursió pel camp,
o quan vaig a la platja a l'estiu.
Que bons records en tinc.

No entenc per què hi ha persones que incendien els boscos,
maltracten als animals,
embruten els carrers i contaminen la natura
amb seves deixalles i escombraries.

Deu fer-te patir, Jesús,
veure com destrueixen la Mare Terra.
Vull cuidar la natura, Jesús,
perquè la meva vida depèn d'ella.
Procuraré de no embrutar-la,
no malgastar l'aigua,
llençar els papers i plàstics en els contenidors de reciclatge,
no malgastar el paper i aprofitar-lo al màxim,
no malgastar energia elèctrica.
Jo també sóc part de la natura, i si en tinc cura,
estic cuidant de mi i dels qui m'envolten.

Gràcies, Jesús, pel regal
tan gran i bonic que ens has fet,
en donar-nos la Mare Naturalesa perquè en gaudim.
No permetis que la destruïm.
Compta amb mi, Jesús,
per ser un dels seus cuidadors i defensors.
Amén.


ORACIÓ DELS TRESORS
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Avui vull donar-te gràcies pel meu bagul secret de tresors.
Aquests tresors que des que vaig néixer
vaig guardant com si fossin or.
En aquest moment d'oració,
estic disposat a obrir al teu davant el meu bagul secret ...

I aquests són alguns dels tresors que hi guardo:
Primer hi ha els meus pares i familiars més pròxims,
i cadascuna de les bones estones que he viscut amb ells.
Després hi tinc els meus amics,
amb tots els bons moments que passem junts.
També hi guardo cadascuna de les paraules
i gestos d'afecte, confiança i ànim
que tots ells em dirigeixen.
No se me'n perd ni un;
i guardo de forma especial, embolicat en un mocador,
l'afecte que em donen tots ells.

També hi ha la meva salut i el meu cos,
amb tot allò de bo que puc fer amb ell:
córrer, jugar, mirar, escoltar,
assaborir, caminar, i tantes altres accions.

També hi tinc totes les meves qualitats,
i cadascuna de les coses que em van sortint bé.
No se m'oblida de guardar-hi totes les coses bones
que els altres fan cada dia per mi:
favors, detalls ...

Quants tresors que tinc, oi Jesús?
Fes que quan estigui trist i desanimat,
obri el meu bagul de tresors perquè m'adoni i recordi
que sóc molt afortunat,
perquè a més de tot això que t'he ensenyat,
et tinc a Tu mateix al centre del bagul, com al millor tresor
i el guardià de tots els altres.
Amén.


ORACIÓ DE LA FRATERNITAT
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Que bé que em sento,
quan estic entre els qui m'aprecien i em volen de debò.
Crec que a ningú no li agrada d'estar tot sol.
Per això, sempre que puc,
cerco d'estar amb els meus amics o éssers estimats.
Seria ideal que en aquest món
tots poguéssim conviure sentint-nos com a germans,
tractant-nos com si fóssim de la mateixa família.
Però què difícil és això, Jesús.
Quants problemes de convivència hi ha arreu.
Quantes baralles, enfrontaments,
burles i mentides es produeixen contínuament.

I, sempre, la culpa d'això la tenen aquells de qui tu sempre deies
que ho volen tot per a ells,
que es creuen el centre de tot
i pensen que són més importants que ningú,
que només es preocupen del seu interès.
En una paraula: els egoistes.

Tu vas venir, Jesús,
perquè s'acabessin els egoismes,
i poder fer, així, del nostre món un cel,
on tots convisquéssim tractant-nos com a germans,
com a amics, tal com tu ens tractes cada dia a tots nosaltres.

Ajuda'm, Jesús, a saber conviure amb els altres,
a ser fratern, a tractar bé a tots,
a voler el bé per a ells,
perquè tots som germans,
perquè Tu ens has creat a tots.
Amén.


ORACIÓ DE LA SOLIDARITAT
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Vull que m'ajudis a ser cada dia una mica més solidari,
a preocupar-me dels problemes
que tenen els que estan al meu voltant,
els meus companys, amics i coneguts;
a saber ajudar-los i estar al seu costat quan em necessiten;
a saber posar-me al seu lloc quan tinguin un problema,
i a comportar-me amb ells
com m'agradaria que es comportessin amb mi
si tingués el seu mateix problema.

Ajuda'm a saber renunciar
a alguna de les meves coses o comoditats, si és necessari,
per ajudar algú que em necessita.
Ajuda'm a estar disposat a dedicar temps,
o a canviar els plans que tenia pensats de fer en un cert moment,
per tal de donar un cop de una mà a algú que m'ho demana angoixat.
Ajuda'm, Jesús, a fer tot això de bona gana
per ser solidari de debò.

D'aquesta manera, segur que quan sigui gran
també serè solidari amb les persones que pateixen pobresa,
necessitat o marginació, a prop o lluny de mi,
encara que no les conegui ni siguin amics meus,
perquè n'hi haurà prou que vegi que puc fer alguna cosa per elles,
perquè vulgui ajudar-les com si fossin els meus amics,
com si fos jo mateix.
Així és com tu vols que jo em vagi formant com a persona.
Per això et demano, Jesús,
que m'ajudis a ser ara ja solidari
amb els meus companys i amics.
Amén.


ORACIÓ DEL TEMPS
Hola Jesús; amic, germà i Déu meu.
Quants dies porto vivint des que vaig néixer.
Als sis anys portava viscuts 2193 dies.
Si tinc vuit anys portaré més de 2800 dies.
Si tinc deu anys o més,
portaré més de 3600 dies sobre la Terra.
Quantes vegades he vist sortir ja el sol, Jesús.

Gràcies per haver-me regalat la vida.
Gràcies per cada dia que em regales.
No recordo tot el que he fet en tants dies viscuts,
però no m'agradaria haver-los desaprofitat,
ni haver tingut molts dies avorrits, tristos o perduts.

Però si ha succeït així amb alguns d'ells,
esborra'ls, Jesús,
amb la teva goma d'esborrar que és el perdó,
i fes que els recuperi
aprofitant al màxim els nous dies que em regalis.
Vull gaudir de cadascun d'ells
perquè siguin una festa pel fet de ser viu,
fent-ho tot amb ganes i alegria;
fent bé els meus treballs i tasques;
no deixant per demà el que pugui fer avui.

Vull viure cada dia sense fer maldats ni molestar ningú.
Vull fer la vida agradable
als que m'envolten durant el dia,
perquè, si aquest fos l'últim dia que em veiessin,
guardessin un bon record meu.

Ajuda'm a fer que, cada dia que visqui,
sigui com una una capsa de regal per oferir-te-la a Tu, Jesús,
on hi puguis trobar tot el que he fet de bo,
els meus esforços, les meves alegries,
les meves intencions, els meus desitjos,
i també les meves dificultats.
Gràcies Jesús per tots els meus dies.
Amén.



ORACIÓ DE LA VOCACIÓ
Hola Jesús; amic, germà i Déu meu.
Algunes vegades penso, o em pregunten
què és el que m'agradaria ser quan sigui gran.
I la veritat és que m'agradaria ser moltes coses.
Són molts els oficis o professions
que em vénen pel cap.

Però, quin de tots ells serà el meu?
Quina serà aqueslla professió o aqueslla tasca
que seré capaç de fer?
A què podré dedicar la meva vida quan sigui gran?
Suposo que ho aniré descobrint a poc a poc, a mesura que vagi creixent.

Ajuda'm, Jesús,
a descobrir allò per al que estic fet.
Perquè Tu, Jesús, has posat unes qualitats,
unes habilitats i capacitats dins meu
per tal que les desenvolupi i les tregui a la llum.
Però vols que allò que m'has donat
no es quedi només per a mi,
sinó que també pugui beneficiar als altres.

Per això et demano, Jesús,
que m'ajudis a conèixer-me a mi mateix,
per descobrir a què em puc dedicar quan sigui gran.
Estic segur de què, si ja des d'avui,
em preocupo en esforçar-me i ser responsable a l'escola,
i en fixar-me en els distints treballs que fan els adults,
trobaré aquella professió que em farà feliç
i amb la que podré ajudar i ser útil als altres,
posant al seu servei les qualitats que Tu, Jesús,
has posat dins meu.
Amén


ORACIÓ DE LA LLIBERTAT
Hola Jesús, amic, germà i Déu meu.
Moltes vegades no em sento lliure
perquè he d'obeir els meus pares i mestres,
que no em deixen fer el que jo vull,
sinó el que volen ells.
I en molts moments m'enfado i protesto amb ràbia.

Però Tu, Jesús, m'ensenyes que ser lliure
no és fer el que a mi em vingui de gust,
sinó fer tot el que jo vulgui,
amb tal que no perjudiqui ni faci mal a ningú,
i sempre que no em perjudiqui
ni em faci mal a mi mateix.

M'ensenyes que ser lliure és ser responsable,
per tal de fer el que cal i no el que vull.
En cas contrari seria esclau dels meus capricis,
del meu egoisme, de la meva mandra,
de la meva vagància i comoditat,
de la meva malícia, de les meves mentides,
dels meus videojocs,
de la televisió, de les males companyies, etc.

Vull ser lliure de debò, Jesús,
i no fer res que em faci mal a mi o als altres.
Ajuda'm a comprendre que els meus pares i mestres
volen el millor per a mi;
i que fer-los cas és el millor camí
per ser lliure de debò, encara que de vegades em costi.
Ells, igual que Tu, Jesús,
no volen que sigui esclau de res ni de ningú.
Ajuda'm, Jesús, perquè al final
aprengui per mi mateix,
a ser lliure de debò.
Amén.

CC BY:http://pregariesdelmati.blogspot.com

Comentaris