TIRA'n QUE ALGO QUEDA...

Un diari posa la noticia de radiomacuto a la seva portada. Els felicitem!
 
Sorprén que amb la que cau... s'atreveixin a presentar aquesta portada. Suposo que és una bona forma d'eludir temes interns dels liders espirituals pagans... 

Les difamacions contra l'Església (que són marca de la casa en alguns diaris, i toc de kalité periodística...), ens presenten evidentment el nou papa com un col·laboracionista de la dictadura argentina. Al remenar internet t'adones que són difamacions sense proves i que és l'únic pressumpte drap brut d'un ancià que és conegut i estimat al seu país. Com agradaria a molts diaris només tenir una "pressumpta acusació" dels qui els lideren espiritualment... Em provoca una perplexitat considerable... 

El resúm és que no són acusacions provades, són el que es coneix com a radiomacuto o tira'n que algo queda. Fins al punt que ell ni tan sols se'n defensava, senzillament era un tema que callava. El 2010, passats els 70 anys i la dictadura, els periodistes Francesca Ambrogetti i Sergio Rubin li van preguntar al cardenal sobre aquest tema al llibre El jesuita, conversaciones con el cardenal Jorge Bergoglio, sj. Allí, l'aleshores cardenal va rebutjar les acusacions i va indicar que, si no s'havia defensat abans, "va ser per no fer-li el joc a ningú, no perquè tingués res a amagar" , i explica com va protegir a sacerdots perseguits durant la dictadura. Afegeix: "Vaig fer el que vaig poder amb l'edat que tenia i les poques relacions amb què comptava per advocar per les persones segrestades [...] Em vaig moure dins de les meves poques possibilitats i el meu escàs pes". Com vols acusar que un home sol no és capaç de plantar cara a la dictadura i derrotar-la i aconseguir els seus objectius ell solet que no pinta res a la pel·lícula??? Segur que en el seu silènci hi ha el record per tanta gent que ha patit i que hi ha deixat la pell... Això no tenen nassos de publicar-ho!

Us deixo documentació i dades de la wiki per tenir + info i elaborar el nostre pròpi judici. El meu judici és que una persona que comença un servei dient "reseu per mi que Jesús m'ajudi i em doni la força de l'Esperit", "que Déu us beneeixi!" i "bona nit tinguin", s'ha de ser molt... determinat per fer-lo caure en portada. Gràcies perquè aixó em fa ser + feliç de ser catòlic, de ser sacerdot i de ser català!

El que jo entenc és que em trobo davant un home prudent, bo, llest, sincer, que no respòn a provocacions... El nou sant Pare, amb aquesta cara simpàtica i agradable, al costat de la colla de corruptes, brilla independent de la religió que un tingui. Un home que saluda quan passeja pel carrer i té una quantitat de relacions humanes que desborda. Un sacerdot que estima els pobres i viu amb senzillesa i actitud de pregària el seu servei a l'Església. És que cau bé independentment del que un cregui. Si a sobre ets catòlic, pots fer una gran festa! Jo personalment, en la meva vida em sento + profundament representat per aquest home (que no conec personalment, però molts me'n parlen superbé) que dels qui teòricament em "manen". Personalment dono molta + autoritat a aquest home de 76 anys que als parlamentaris, polítics, policies, negociaires, banquers... Em sento molt unit al sant Pare Francesc I, perquè comparteixo amb ell una cosa molt important, que sabem que Jesús ens estima. Demano a Déu que ens beneeixi a tots amb el servei d'aquest nou pastor de l'Església.

Mn. Jordi Tres i Bosch 


Comentaris