MOGUDA NOCTURNA A L’AMBULATORI DEL SERRAL



Refereixo un fet que succeïa al CAP del Serral una matinada de finals d’aquest setembre. Vaig  porta la meva dona a l’ambulatori per un problema greu que aparentment era respiratori, en una situació de vida o mort. Primer va aparèixer el zelador que urgentment va cridar al metge i l’infermer. Tot seguit es posaren a examinar estat en el qual arribava la meva dona i el meu. Jo estava molt nerviós i el metge va tenir la paciència d’atendre’m també i em va fer seure per no afegir dificultat a la moguda. Ràpidament van subministrar-li la medicació adient per a estabilitzar-la, i cridaren a la ambulància medicalitzada que va trigar zero minuts a venir. Una coordinació, rapidesa, conjunt de decisions immediates i encertades que ajudaren en un primer moment  a mantenir-se amb vida fins arribar a l’hospital General de Sant Boi. Passats uns dies ha rebut l’alta a domicili.

No tenim dret a les retallades en “agraïment”, d’aquestes en som responsables nosaltres, els ciutadans. Es molt fàcil carregar-se la sanitat pública en aquest temps de retallades, que no ens agraden, que no justifico, i que tots patim. Tanmateix, el personal sanitari que ens serveix sap estar a l’alçada davant de qualsevol problema de salut. La meva experiència, i la de la majoria de persones que tracto i conec, és excel·lent. A vegades ens costa agrair alguna cosa als altres, és una actitud complexa i que demana manifestar-te una mica feble. No tothom hi està acostumat pro en aquet cas, tinc ganes de fer l’esforç de deixar-ne constància. Moltes gràcies!

Lluis Tres i Trini Bosch

Comentaris