LE GRAND PORT



LE GRAND PORT

lam                            rem
Som a prop de la deviació,
SOL                                                        DO
per passar una linia que no hem traçat ni tu ni jo.
FA                                                MI                       lam
Un flotador amb ampolles de plàstic plenes d’aire,
FA                 SOL                   lam
Ganes d’arribar a un món millor,
SOL                                             LA7
On parlen de drets humans i de democracia,
rem             MI7                        lam
On diuen alguns que es viu millor.
lam                                       rem
Sota la llum de la lluna sento cops a l’esquena,
lam                                            rem
Lluitant entre les aigues, m’esquitxen els trets.
SOL                                                     DO
Quan arribo a la platja, pensó que és la victoria
FA                                     SOL                                     lam
Però amb dolor des d’allà miro com tracten als meus.

FA                              SOL                    lam
Avui La lluna ens diu que baixa la marea,
FA                              SOL                    lam
ara és el moment d’anar cap a Tarajal.
FA                              SOL                    lam
Tota una vida, il·lusió, lluita i espera,
SOL                                                    Mi7
Perquè em dones cops si sóc com tu
SOL                                                    Mi7
Perquè punxes el meu flotador i m’arrossegues
DO              SOL              lam
Si els meus fills ploraran la meva mort
            DO               SOL             MI7
Igual que els teus fills ploraran la vergonya
                                       lam
del preu de la teva bona vida


avant de retirer les pales de la barrière
armes à feu montre votre coeur
La liberté se trouvant sur votre bouche
un jour, le chargé els enfants

 



Arribat a la platja Una dona molt maca
em pegava am la porra al costat i la cara
Ganes d’arribar a un món millor,
On parlen de drets humans i de democracia,
On diuen alguns que es viu millor.

Arribat a platja veía els companys a l’aigua
i amb el gas asfixiant s’empassaven el mar
També un home i una dona Quan ja van tocar terra
eren tornats en calent a “Le gran port”

Avui la lluna…

Aquella nit de lluna
entremig de la linia que no hem traçat ni tu ni jo
Un vaixell de color verd resseguia aquelles aigues
Ganes d’arribar a un món millor,
On parlen de drets humans i de democracia,
On diuen alguns que es viu millor.

A bord d’aquell vaixell, amb un pal molt llarg
Un home espitjava els homes que eren dins el mar
Punxant els flotadors de supervivents i els cadavers,
Fins arrossegar-los al limit de la por

Avui la lluna…

Espitja els morts enllà de la linia,
Trepitja aquells que no escolta ningú
El fonament del teu món, fa pudor de guerra
La bruticia que fem no ens deixa mirar el cel

Per treure els ganivets de la teva tanca,
deixa caure primer les armes de les teves mans.
La lliçó de falsa llibertat que ensenyes als altres,
un dia la cobraran els teus infants.

Jo tinc un amor
que també va dir “perquè em pegues?”
Jo tinc un amor
Que resava pels seus botxins
Jo tinc un amor
Que perdona i guareix
Jo tinc un amor
Que dona valor, que dona sentit,
que torna la vida a tots aquests morts.

Per treure els ganivets de la teva tanca,
deixa caure primer les armes del teu cor.
La lliçó de falsa llibertat que ensenyes als altres,
un dia la cobraran els teus infants.

Comentaris