PREGARIA DE DIMARTS

PARE PEL NOM DE JESÚS

Dona'ns l'Esperit Sant.

DONA LA PAU

https://youtu.be/IECdi-2-z58 
Dona la pau, al nostre cor, oh Senyor
i la pau resplandirà.
Resta aquí entre nosaltres
i la pau resplandirà

Guareix-me oh Senyor!

https://youtu.be/e7_MBc0yhMg
Guariscimi o mio Signor, guariscimi o mio Signor. 
Con il tuo sangue guariscimi, guariscimi o mio Signor. 
Liberami o mio Signor, liberami o mio Signor.  

Guareix mon cor, o Senyor meu, guareix mon cor, o Senyor meu. 
Amb la teva sang, guareix mon cor,

5minuts de l'Esperit

LOS CINCO MINUTOS DEL ESPÍRITU SANTO
24 de Marzo
El Espíritu Santo también nos ayuda a descubrir que no somos dioses, que no somos el centro del mundo, que no vale la pena vivir cuidando la imagen y alimentando el orgullo. La verdad es que somos muy pequeños y pasajeros, y que no vale la pena gastar energías detrás de la vanidad o de la apariencia. Nuestro valor está en ser amados por Dios, no en la opinión de los otros.
Por eso los sabios son humildes, los que se dejan llenar por el Espíritu Santo son sencillos y no se dan demasiada importancia: los verdaderos santos son humildes.
Porque el Espíritu Santo no puede trabajar en los corazones dominados por el orgullo. Están tan llenos de sí mismos que allí no hay espacio para el Espíritu Santo; están tan ocupados cuidando su imagen que no tienen tiempo para abrirse a la acción divina.
Pero la humildad que infunde el Espíritu Santo no es la tristeza de las personas que se desprecian a sí mismas. Es la sencillez de quien se ha liberado del orgullo, y entonces sufre mucho menos. No tiene que preocuparse tanto por lo que digan los demás, y eso se traduce en una agradable paz, en una sensación interior de grata libertad.


L'Esperit del Senyor

L'Esperit del Senyor vindrà a vosaltres.
No tingueu por d’obrir de bat a bat
el vostre cor al seu amor. (2)

Ell transformarà les vostres vides,
us donarà un cor per estimar;
serà foc que purifica,
força en l’actuar.
 
Ell transformarà les vostres penes,
us sabreu fills seus ben estimats;
vostres cors obriu joiosos
a la llibertat.

L’Esperit del Senyor vindrà a vosaltres.
No tingueu por d’obrir de bat a bat
el vostre cor al seu amor. (2)

Ell enfortirà tota feblesa,
us dirà com heu de pregar;
posarà en els vostres llavis
paraules de bondat.
 
Ell canviarà tota tristesa
pel gran goig de la fraternitat;
vostres cors obriu joiosos
a la llibertat.

Dia litúrgic: Diumenge V (A) de Quaresma

Text de l'Evangeli (Jn 11,1-45): En aquell temps, un home que es deia Llàtzer estava malalt. Era de Betània, el poble de Maria i de la seva germana Marta. Maria era la qui va ungir el Senyor amb perfum i li eixugà els peus amb els cabells. Llàtzer, el malalt, era el seu germà.

Les dues germanes enviaren a dir a Jesús: «Senyor, aquell que estimes està malalt». Jesús, en sentir-ho, digué: «Aquesta malaltia no portarà a la mort, sinó a la glòria de Déu: per ella el Fill de Déu serà glorificat». Jesús estimava Marta i la seva germana i Llàtzer. Però quan va sentir que Llàtzer estava malalt, es va quedar encara dos dies al lloc on era.

Després digué als deixebles: «Tornem a Judea». Ells li diuen: «Rabí, fa poc que els jueus et volien apedregar, i ara tornes a anar-hi?». Jesús contestà: «¿No són dotze les hores del dia? Els qui caminen de dia no ensopeguen, perquè veuen la llum d'aquest món, però els qui caminen de nit sí que ensopeguen, perquè els manca la llum». Dit això, va afegir: «Llàtzer, el nostre amic, s'ha adormit, però vaig a despertar-lo». Els deixebles li digueren: «Senyor, si s'ha adormit, es posarà bo». Jesús es referia a la mort de Llàtzer, però ells es pensaven que parlava del son natural. Llavors Jesús els digué obertament: «Llàtzer és mort, i m'alegro de no haver estat allí: serà en profit vostre, perquè cregueu. Però ara, anem a trobar-lo!». Tomàs, l'anomenat Bessó, va dir als altres deixebles: «Anem-hi també nosaltres i morim amb Ell!».

Quan Jesús arribà, va trobar que Llàtzer ja era al sepulcre des de feia quatre dies. Betània és a prop de Jerusalem, cosa de tres quilòmetres, i molts dels jueus havien vingut a donar el condol a Marta i Maria per la mort del seu germà. Quan Marta va saber que Jesús arribava, sortí a rebre'l. Maria es quedà a casa. Marta digué a Jesús: «Senyor, si haguessis estat aquí, no s'hauria mort, el meu germà. Però, fins i tot ara, jo sé que Déu et concedirà tot el que li demanis». Jesús li diu: «El teu germà ressuscitarà». Marta li respon: «Ja sé que ressuscitarà en el moment de la resurrecció, el darrer dia». Li diu Jesús: «Jo sóc la resurrecció i la vida. Qui creu en mi, encara que mori, viurà; i tot aquell qui viu i creu en mi, no morirà mai més. ¿Ho creus, això?». Ella li respon: «Sí, Senyor: jo crec que tu ets el Messies, el Fill de Déu, el qui havia de venir al món».

Havent dit això, Marta se'n va anar a cridar la seva germana Maria i li digué en veu baixa: «El Mestre és aquí i et crida». Ella, en sentir-ho, s'aixecà corrents i anà a trobar-lo. Jesús encara no havia entrat al poble, sinó que era a l'indret on Marta l'havia trobat. Els jueus que eren amb Maria a casa per donar-li el condol, quan veieren que s'aixecava corrents i sortia, la seguiren, pensant-se que anava al sepulcre a plorar. Maria va arribar on era Jesús i, en veure'l, se li llançà als peus i li digué: «Senyor, si haguessis estat aquí, no s'hauria mort, el meu germà». Quan Jesús veié que ella plorava i que ploraven també els jueus que l'acompanyaven, es va commoure interiorment i es contorbà. Llavors preguntà: «On l'heu posat?». Li diuen: «Senyor, vine i ho veuràs». Jesús començà a plorar. Els jueus deien: «Mireu com l'estimava». Però alguns replicaren: «Ell, que va obrir els ulls al cec, ¿no hauria pogut fer que aquest home no morís?».

Jesús, commogut altra vegada, va arribar al sepulcre. Era una cova tancada amb una llosa. Jesús digué: «Traieu la llosa». Marta, la germana del difunt, li diu: «Senyor, després de quatre dies, ja deu fer fortor». Li respon Jesús: «¿No t'he dit que, si creus, veuràs la glòria de Déu?». Llavors van treure la llosa. Jesús alçà els ulls i digué: «Pare, us dono gràcies perquè m'heu escoltat. Ja sé que sempre m'escolteu, però ho dic per la gent que m'envolta, perquè creguin que vós m'heu enviat. Havent dit això, cridà amb tota la força: «Llàtzer, surt a fora!». I el mort sortí, lligat de peus i mans amb benes d'amortallar, i la cara lligada amb un mocador. Jesús els diu: «Deslligueu-lo i deixeu-lo caminar».

Molts dels jueus que havien vingut a casa de Maria i veieren el que va fer Jesús, van creure en Ell.

DE NOCHE 

De noche iremos, de noche,
que para encontrar la fuente
sólo la sed nos alumbra,
sólo la sed nos alumbra.

Qué bien sé yo la fuente que mana y corre
aunque es de noche.

Su claridad nunca es oscurecida
y sé que toda la luz de ella es venida,
aunque es de noche.

Esta eterna fuente está escondida
en este vivo Pan por darnos vida,
aunque es de noche.

Esta viva fuente que deseo
en este Pan de Vida yo la veo,
aunque es de noche.  


PARENOSTRE

TU M'HAS SEDUÏT SENYOR

Senyor, no sóc res!
per què tu em crides?
Has trucat a aquesta porta
i saps prou bé
que sóc pobre i sóc dèbil.
Per què t'has fixat ara en mi?
Tu m'has seduït Senyor,
amb la mirada;
m'has parlat a dins del cor
i ara et sento.
És impossible no estimar-te,
ja em coneixes.
És impossible estimar-te
i no seguir-te.
M'has seduït tu, Senyor.
Senyor, vull seguir-te,
donar el que em demanes,
hi ha vegades que això em costa
molt de fer
tu em coneixes des de sempre.
Tu fes-me costat, oh Senyor.
Tu m'has seduït Senyor …
Senyor, el teu nom,
és més que paraules.
Però hi ha dies que no veig la teva llum.
Tu t'amagues en el silenci
Tu vols que jo em trobi amb tu.
Tu m'has seduït Senyor …

I SI VIVIM

I si vivim, per a Ell vivim,
 i si morim, per a Ell morim. 
Tant si vivim com si morim 
som del Senyor, som del Senyor. 

Si el gra de blat mai no s’enterra, 
si no s’enterra mai no fruitarà, 
 però si s’enterra fruit abundant donarà, 
un fruit de vida que no morirà 

Ens cal morir per a donar fruit, 
a les mans teves el meu esperit. 
Ens cal morir per a donar fruit, 
a les mans teves el meu esperit.

EL MEU COR

El meu cor no és ambiciós, Senyor,
 ni són altius els meus ulls; 
visc sense pretensions de grandeses, 
o de coses massa altes per a mi.  

Em mantinc en una pau tranquil·la 
com un nen a la falda de la mare,
 tot esperant els vostres dons. 
Israel, espera en el Senyor,
ara i per tots el segles. 

Comentaris